Tekoäly chatbotti keskustelut opetuksessa

Posted on: maaliskuu 15, 2019, by :

Tämä artikkeli kertoa yksi projektista hankeen tavoitteesta hyötyä tekoäly opetuksessa. (hankkeessa on muita tekoäly projektit työn alla).

Tavoite on hyötyä tekoäly pohjoinen chatbot opetusvälineenä. Tässä tapauksessa, englannin kielen keskustelu harjoittelu partneri terveyskeskuksessa.

Opiskelijalla on vastaanottajan rooli ja chatbot on asiakas.

Tämä oli kokeiltu ensiksi Pepper-robotilla mutta kun Pepper käyttää vain avainsanat ymmärtää mitä opiskelijat sanoivat, oli rajoitettu sanasto jolla keskustelu voi olla suoritettu. Tekoäly chatbotilla, selvitämme jos on joustavampi tavat suorittaa keskustelu, niin kuin oikeassa maailmassa.

Huomasimme että prosessi luoda tekoäly chatbot (käytimme maksuton IBM Watson Assistant palvelu) oli liian monimutkainen ellei on ohjelmointi tausta. Samalla halusimme mahdollistaa helpompi tapa luoda keskustelun polut.

Pete Stockley:n mestari thesis on tästä aiheesta joten käytimme tämä hanke tavoite testata idea, miten helpota tekoäly chatbot dialogin luominen.

Työharjoittelija ja Omnia opiskelija, Umair Muzzafar, loi ensimmäinen visuaalinen dialogin kartta:

Omnian SoTe opettajat muokkasi ja lisäsi polut karttaan ja kertoivat että oli helppoa tapa suunnittele chatbotin käyttö.

Voitte itse testata chatbotti tässä. Tavoite on englanniksi:

  • Tervehtiä asiakas
  • Selvitä soiton syy
  • Ehdota lääkärikäynti
  • Ehdota sopiva päiviä / aika siihen
  • Pyydä SoTu (englanniksi "social security number")
  • Vahvista varaus on tehty
  • Hyvästely asiakas

Chatbotti on ollut testattu jo kerran ja palautteen mukaan päivitetty visuaalisella kartalla opettajilla. Umair on ollut ilmoitettu muutoksesta ja on päivittänyt chatbotti opettajan muutoksen mukaan. 

Toissijainen tavoite on saada se chatbotti toimi Pepper-robotin kautta. Umair on tämä tehtävä työn alla näiden ohjeen mukaan:

https://github.com/IBM/watson-nao-robot

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *